Tuesday 27 November 2012

Tanda lelaki sudah tidak mencintai kamu

Bagi wanita, bila dia telah mencintai seseorang lelaki dia akan terus mencintainya dan menyayangi tanpa menoleh atau memandang lelaki lain. Baginya lelaki yang dicintai yang berada di depan matanya adalah segalanya bagi dia. Lelaki itu juga dirasakannya dapat membahagiakan hidupnya. Namun berbeda bagi lelaki pulak. Saat wanita mula mencintai dan menyayanginya dengan sepenuh hati, mulalah ia membuat onar dan mencari yang lain. Mencari yang lebih baik dari yang ada di depan matanya. Memandang bintang yang nun jauh di sana sehingga ia lupa pada rumput yang menghiasi bumi. Namun bagi wanita yang berada di luar sana mari sekiranya ada tidak pasti apakah yang sebenarnya yang berlaku mari ikuti tanda-tanda si dia tidak mencintaimu:

Dia tidak mempedulikan anda

Sekiranya seseorang lelaki itu tidak mencintai anda dia tidak akan mempedulikan anda walau apa pun yang ada lakukan. Tiada suatu apapun yang menarik pada anda bagi dirinya. Dia akan memandang anda seperti mana dia memandang wanita lain, tiada bezanya dan tiada apa yang istemewa. (Bagi tanda seperti ini lebih baik anda lupakan saja dia dan mula memandang ke hadapan kerana lebih ramai lagi lelaki yang layak untuk memiliki cinta anda.)

Dia akan menjaga jarak ketika bersama dengan anda

Kelakuan seperti ini adalah umum berlaku kerana bagi si dia anda just are friend. Maka dia tidak mahu orang ramai yang melihat akan menganggap bahawa anda berdua adalah pasangan kekasih. Hakikatnya jika tiada orang dia akan berkelakuan seperti biasa dengan anda.(bagi yang sedang bercinta). Itu tandanya si dia mula mengambil langkah untuk mengundurkan diri daripada hidup anda. AWAS.

Si dia jarang melayani SMS anda

Tanda seperti ini harus dipandang daripada 2 posisi yang berbeza. Iaitu positif mahupun negatif. Ini kerana ada sesetengah individu tidak berminat untuk melayan sms kerana bagi mereka melayan sms  hanyalah aktiviti yang membuang masa. Selain itu, kekurangan perbelanjaan juga mungkin faktor sms anda tidak dilayan. Namun bagi si dia yang tidak mencintai anda bagi dia melayan sms anda hanyalah untuk perkara penting sahaja. Bagi yang mencintai anda, si dia akan seboleh mungkin melayan sms anda. Walau sibuk bagaimana sekalipun, dia akan melayan sms anda dan menyatakan bahawa dia masih sibuk dan akan melayan anda kemudian. Untuk individu seperti ini, akan mendatangkan perasaan positif pada pasangan kerana dia telah menyatakan sebab pada pasangan masing-masing bahawa dia sedang sibuk. Perselisihan faham juga kan jarang berlaku kerana pasangan mengetahui sebab sekiranya sms nya tidak dilayan.

Si dia tidak menuruti kehendak anda

Menyatakan bahawa  si dia tidak menyintai anda kerana dia tidak menuruti kehendak anda haruslah difikirkan secara teliti. Hal ini kerana jika dulu dia akan sentiasa menuruti kemana anda hendak pergi, menerima apa sahaja kemahuan anda tetapi kini si dia kaan memberikan seribu macam alasan kerana tidak mahu menuruti kemahuan anda. Itu tandanya si dia sedang mencara pelbagai cara untuk mengelak daripada anda. Mencari alasan untuk memulakan pergaduhan sehingga mencetuskan perpisahan. Hal yang kecil juga sering menjadi rumit bila si dia memburukkan keadaan. Situasi ini pasti melukakan anda. Namun sekiranya anda sayangkan perhubungan anda cubalah berfikir secara positif  kerana alasan si dia sudah tidak mahu menurut kemahuan kamu lagi bukanlah alasan yang baik bagi pengakhiran sebuah perhubungan.

Bagi wanita yang berada di luar sana, sekiranya si dia telah menunjukkan tanda yang menyebabkan anda merasakan bahawa si dia sudah tidak menyintai anda lagi maka mulalah membuka mata dan hati bagi insan lain yang berada diluar sana.Ini bukan mengajar anda untuk tidak setiap. Namun fahamilah bahawa lebih banyak lagi insan yang layak memiliki hati anda sekiranya si dia tidak pernah berusaha untuk menjaga perasaan anda. Jodoh itu di tangan Tuhan. Tuhan akan sentiasa memberikan yang terbaik buat anda walaupun di mana anda berada. Ini kerana bumi yang kita pijak adalah bumi yang nyata. SEKIAN.

*p/s: Segala apa yang ada pada artikel ini adalah buah fikiran roses semata-mata. Tiada kaitan dengan yang hidup mahupun yang sudah mati. Untuk percaya atau tidak itu adalah terpulang kepada diri pembaca. Kita dianugerahkan akal, maka terjemahkanlah melalui akal yang waras itu kepada diri sendiri.Apa yang baik jadikan teladan, yang buruk jadikan sempadan.

-roses-

No comments:

Post a Comment