Tuesday 27 November 2012

Mencintaimu


Mencintaimu menjadikan aku tak keruan. Minda penuh dengan persoalan, kepercayaan ku pertaruhkan, kasih sayang ku limpahkan, kesetiaan dan kejujuran. Namun pernahkah semua itu dihargai? Aku harap cinta dan sayang mu bukan sekadar kata-kata yang kita lafazkan saat kita mahu dan kita lupakan saat kita tidak perlukan. Jangan pernah jadikan aku persinggahan kerana cinta ku pada mu bukan sekadar lakonan. Bukan untuk diuji perasaannnya, kerana bila hati terluka ia akan benar-benar sakit dan bukan sekadar mimik muka yang dibuat. 

Janganlah kau pernah rasa rimas tatkala aku sering bertanya itu dan ini padamu. Maafkan aku jika ia membuatkan dirimu merasa tidak selesa. Bila seseorang sering menanyakan itu dan ini pada mu bukan kerana dia ingin mengongkong atau sangsi padamu, namun kerana dia ingin mengambil tahu, mengambil berat. Bila kita menyayangi seseorang kita akan merasa bahawa setiap perkara yang dilakukannya ingin kita kongsi bersama. Namun AWAS "janganlah keterlaluan hingga membuatkan si dia merasa terlalu rimas". Biarlah dia seketika, memanfaatkan masanya sendiri tanpa gangguan buat sementara. Fikirkan secara positif mungkin dia ingin menyendiri, menenangkan fikiran atau pun terlalu sibuk. Biar dia sejenak. Jangan hubunginya sehingga dia menghubungi ada. 

Namun buat sang teruna janganlah pula pernah mencabar kesabaran seseorang wanita kerana saat sabar itu hilang kesannya adalah amat menyakitkan. Begitu juga jangan pernah bangkitkan kemarahan orang yang kita sayang sekiranya kita jarang melihat mereka marah. Sesetengah individu tidak ingin terlalu marah kerana bagi mereka marah itu adalah sesuatu yang memeningkan kepala. Lebih baik banyakkan bersabar, membuat sesuatu yang mampu meredakan kemarahan diri, menenangkan fikiran dengan memikirkan sesuatu yang mengembirakan. Secara tidak langsung ia akan bertindak balas dengan kendiri positif setiap individu dan menjadikannya sesuatu yang positif. Mampu meredakan kemarahan malahan mewujudkan suasana positif pada persekitaran. Senyuman yang terukir juga bukan sekadar menyejukkan hati sendiri malah menyejukkan hati dan pandangan masyarakat yang ada di sekeliling.

Oleh itu,bagi setiap pasangan hargailah sifat yang ada pada pasangan anda. Jangan pernah menduga kerana ia akan memakan diri. Oklah, setakat ini sahaja entry roses bagi tajuk mencintaimu ini.. Buat my love love you so much..

 -olyneroses-

No comments:

Post a Comment